Comissió de barreres arquitectòniques

Després de tenir en compte les moltes reformes que s’han dut a terme aquest darrers anys en els carrers de la Vila de Puigcerdà. I donat que els nostres usuaris amb mobilitat reduïda ens van parlar de les millores que s’haurien de fer en l’adequació de Puigcerdà, per fer un poble més accessible per a la població.

A la Fundació ADIS vam crear la “Comissió de Barreres Arquitectòniques” grup format per 7 persones: 1 membre del Patronat, 1 tècnic , 4 amb discapacitat física (en cadira de rodes) i 1 voluntari. Des de setembre de 2007 hem estat treballant per analitzar les millores que es poden fer en matèria de barreres arquitectòniques.

El Projecte que us presentem sota el títol “ Revisió de Puigcerdà”  té com a principal objectiu la millora de les infrastructures (accessos, paviment, serveis, etc..) de la Vila de Puigcerdà. El Projecte està estructurat en 3 Fases:

FASE I : Divisió de la localitat en 7 zones, ordenades segons prioritat i urgència en la millora del paviment i els accessos. Valoració feta pels nostres usuaris. També s’analitza l’oferta pel que fa al transport públic (adaptabilitat, places disponibles per a persones amb mobilitat reduïda, horaris, etc.). Fase redactada que us presentem en aquest dossier.

FASE II: S’analitzarà els edificis, els serveis i les infrastructures públiques que es troben a Puigcerdà.

FASE III: En aquesta última part s’analitzarà els diferents comerços i serveis privats de Puigcerdà.

Fem un poble més accessible !

POSA'T AL MEU LLOC
La Fundació ADIS en col·laboració amb l'Ajuntament de Puigcerdà ha elaborat un fulletó en forma de tríptic que porta per títol: Posa't al meu lloc. L'objectiu és que els ciutadans i ciutadanes prenguin consciència de com les barreres culturals, socials i arquitectòniques discriminen una part important de la societat. Amb la difusió d'aquest tríptic, volem contribuir a sensibilitzar les persones i molt especialment els automobilistes per aconseguir, entre tots, que les nostres ciutats, viles i pobles siguin espais més humans i més habitables.

CLIC AQUÍ PER A VEURE EL TRÍPTIC EN PDF