Fundació Adis: Un equip solidari per la integració social i laboral de persones amb discapacitat a la Cerdanya

Un equip solidari

Fundació Adis es una organització sense ànim de lucre que promou la inclusió social i laboral de les persones amb discapacitat i risc d’exclusió social

MISSIÓ

Volem aconseguir la integració social i laboral de les persones més vulnerables de la Cerdanya, fomentant la seva autonomia personal i generant creixement per a tothom.

Acompanyem i donem suport a les persones més vulnerables (persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social i gent gran) així com a les seves famílies i al territori mitjançant diversos serveis:

L’assessorament i orientació en tots els aspectes de la vida quotidiana.
La detecció de necessitats o problemes a la comarca.
La derivació dels usuaris a les organitzacions adequades.
La cerca de solucions per a les mancances dels serveis.

VISIÓ

Mantenir i millorar la gestió de la llar-residencia “Rosa Soler” per a persones amb discapacitat.

Afavorir la integració laboral de les persones amb discapacitat i les persones amb Risc d’Exclusió Social.

Millorar la qualitat de vida i el benestar emocional de les persones grans.

Mantenir i ampliar l’ús del “Local” de la Fundació ADIS per a les persones amb discapacitat així com fomentar la utilització del “Local” per part d’altres entitats o persones, amb funció social i sense ànim de lucre.

Col·laborar amb altres entitats de la comarca i participar en activitats que afavoreixin la integració social de les persones amb discapacitat i les persones amb Risc d’Exclusió Social.

Contribuir a la eliminació de les barreres arquitectòniques a la comarca.

VALORS

Honestedat:
Per oferir el millor de nosaltres.

Integració:
Per a compartir tot amb tothom.

Respecte-Tolerància:
Perquè la diferència i les altres opcions també són vàlides.

Generositat:
Perquè donar é rebre.

Sensibilitat:
Per poder tractar als altres de forma holística (plena).

Acceptació:
Perquè de tot i tothom podem aprendre i compartir.

Humilitat:
Perquè ningú és més que ningú.

LA NOSTRA HISTÒRIA

Josep Peitx i la Rosa Soler van embarcar uns quants amics amb aquell entusiasme que els caracteritzava i van fundar la Fundació ADIS, amb l’objectiu de millorar la vida de les persones amb discapacitat a la Cerdanya. El suport local i institucional ha estat clau en aquesta meravellosa aventura.

Des dels modestos inicis al costat de Correus, la Fundació ha crescut i evolucionat. La Tere Contreras va donar vida al nostre logo, i amb la generositat de la Mariàngels Ranz, vam iniciar projectes com la Llar Residència Rosa Soler i Incorpora’m, una iniciativa d’inserció laboral.

Molt present a la memòria del Josep i la Sita, en Rafa Villena va prendre la presidència, mantenint viva la seva energia. Gràcies a la generosa donació de Mariàngels, continuem amb el nostre compromís en la promoció de la integració social, l’emergència social i el suport a la inserció laboral.
Temps després obrim l’Espai Obert ADIS, un punt de referència que ofereix suport a la gent gran, promocionant el seu benestar diari i mantenint les seves facultats.

A dia d’avui, amb un equip de 33 persones, el Grup Social ADIS continua dedicat a millorar les vides dels nostres usuaris.

EL PATRONAT

Imatge del president de la Fundació Adis

President

Rafael Villena Romero

Vice-presidenta

Carmen Moreno Reyes

Tresorer

Ramon Solà Sanchez

Vocal

Maryse Riu Grau

PREMIS I RECONEIXEMENTS

Logo del Premi Cerdà

PREMI CERDÀ

La Fundació ADIS ha estat guardonada amb el Premi Cerdà de l’any 2002.

Logo del premi Una poma per la vida

UNA POMA PER LA VIDA

“Una Poma per la Vida” 2003 i 2004: Primer premi pel Grup d’Esclerosi Múltiple de La Cerdanya

Logo de l'il·lustre col·legi de procuradors dels tribunals de Barcelona

PROCURA-SOLIDARI

Guardó 2018 del premi Premi Procura-Solidari del Col·legi de Procuradors de Catalunya.

ELS VOLUNTARIS

En els seus inicis (2002) quan la Fundacio estava orientada a l’àmbit del lleure es van realitzar una gran nombre d’activitats lúdiques socials, culturals i esportives en la que hi van participar un gran nombre de voluntaris que animaven tallers (teatre, ball, plàstica), sortides a la muntanya o visites culturals i activitats esportives (Special Olympics).

El món ha anat canviant i la Fundació ADIS també.

En els darrers anys l’atenció social especialitzada ha requerit que s’incorporés a la Fundació personal especialitzat en àmbits com: residencial, suport a segona infància, atenció a gent gran…. Amb la qual cosa el nombre de persones voluntàries que participen en les activitats de la fundació ha minvat notablement.

Seguim necessitant voluntaris per acompanyament a les sortides i activitats en la natura, animació de tallers (teatre, idiomes, informàtica) animació d’activitats expressives i creatives (plàstica, ball-dansa), guía d’activitats culturals (visites guiades acuitats, viles, patrimoni cultural)…Qualsevol aportació que com a voluntària pugueu fer, en aquests àmbits o en altres en el que creieu que podeu compartir amb altres persones la vostra experiència i els vostres coneixements, serà benvinguda.

No dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

Desplaça cap amunt